Alla inlägg under mars 2015

Av karolina - 30 mars 2015 08:38

God morgon!


Jag hoppas alla har haft en kanon helg :)

Här hos mig har det varit lugnt och skitväder..:/

Trist som attan men det hör ju våren till.


Jag har så mycket tråkiga saker att ta tag i idag..

Bla tvätt.. jag har dragit på det så länge också så att säga att

det är ett berg av det är en underdrift...:(

Får hinka ett par kannor kaffe och bara göra det! 

Ikväll.. haha


Till något helt annat, jag har tänkt köpa mig en "dermaroller" ett tag, har

kikat runt lite på olika osv men vet fasiken inte vilken man ska välja, fanns

en hel del! :/

Jag tror på konceptet iaf och tänker testa, är det någon sötnos som har koll på dem så

säg gärna till! :)


Nä, jag ska fortsätta med projekt-hinka-kaffe och ta ut mina vilda hundar :)



Ha en suverän dag allihopa!


Pussisar!



Av karolina - 27 mars 2015 19:55

Hej hej!


Fredagkväll och här sitter jag och skriver.

Ja, varför inte eg?

Det har kommit så jäkla mycket snö.. så tråkigt!! :(

Mina vårkänslor är som helt bortblåste iaf..

Ville ut och rida i dag men fem minuter på hästryggen och man skulle varit

dyngsur..

Hoppas det är bättre i morgon, både hästen och jag behöver röra på oss!

Har blivit väldigt dåligt med träning hela denna veckan.. fy på mig :/

Däremot har jag sovit ganska mycket, behövs nog. Jag har i flera, flera år haft problem

med sömnen, inte att somna utan att sova en hel natt igenom, tror inte det har hänt på 

15 år iaf.. Men, inatt, förvisso pga Propavan (mild sömntablett) har jag sovit från ca 23:30 till

-07:30.. helt otroligt!

Inte var jag "utvilad" när jag vaknade, snarare helt överkörd! Haha! Kändes bara så himla skumt.

Tror min kropp var i chock.. :D

Inte lätt med alla världsliga problem...heh


Bredvid mig just nu står min lilla katt, som löper, och låter så illa..

Skulle kunna tro att någon försökte strypa henne, kan inte begripa att denna lilla

varelse kan göra sådana helvetiska avgrundsvrål, helt stört ! :P


Nåväl, jag ska ta och mysa till det lite här hemma nu.

Hoppas alla får en suverän kväll :)


Pussar från mig!



Då jag inte får till Spotify-delning så får ni ett klipp med denna älsklingen ist :)

Han är helt fantastisk..




Av karolina - 24 mars 2015 18:52

God afton!


Kikar in en snabbis ikväll bara, väntar på en av mina kära damer som ska komma

ner.

Skulle eg ha varit i stallet och tvättat hästar men det får vänta tills imorgon :)

Nu har jag iaf försökt få till några andra färger på bloggen, sockervadd känns det som 

i mitt tycke, men sött ska det vara :)

Behövs lite mer söthet i den här världen! 


Over and out, kyss från mig!


Min hjälte <3


#youtube



Av karolina - 22 mars 2015 19:43

God kväll.


Japp, nu har det gått ett bra tag sedam sist, medveten om det.

Haft lite mycket för mig i veckan, plus avsaknad för att skriva, at all.

Så kan det vara ibland.

Har hur som haver en sådan skum dag i dag, saker går inge bra, trött och huvudvärk

(som vanligt :) men allt går så trögt.

Har gjort tre rediga praktvurpor också, jäv*a is.. Sista gången slog jag mig ganska mycket också

och det första jag ändå gör är kollar mig snabbt runt för att se om någon såg (haha)..

Det var ingen person som såg iaf men dock två hästar som tittar på mig som om jag var helt

konstig i huvudet, typ varför ligger hon där och svär..? hahaaa..

Älskade pälsbollar..


Imorse snöade det som tusan, vilket jäkla antiklimax!

Dock är det borta nu, tack och lov.

Jag är så färdig med denna vintern nu!

Vår och sol vill jag ha.

Måste ändå fast jag gnäller på värmen på sommaren och kylan på vintern säga att jag är glad över

att bo på en plats där man har och får njuta av alla årstiderna.

Riktigt trevligt faktiskt.


Nej nu ska jag ta och slänga mig i duschen.

Ha en skön kväll alla!


Pussisar från moi!


Alex Band och "The Calling" två av mina absoluta favoriter, han har så oerhört fin röst..<3


Av karolina - 17 mars 2015 17:26

Hej hej.


I dag är ingen vidare dag.. Jag har ingen som helst lust med någonting.

Vill lägga mig,dra täcket över mig och bara sova.

Inte för att jag eg är trött utan bara för att slippa tänka eller engagera mig

i något..

Gnällfi**a låter jag som iaf...hah

Alla har säkert sådana dagar ibland..

Tänker inte dra ut på detta inlägg utan lämnar er nu och önskar alla en skön och

givande kväll!


Pusselipuss


#youtube

Av karolina - 16 mars 2015 07:45

Hello!


En hel helg har gått igen.

Jag begriper inte vart tiden har vägen :/

Faktiskt lite ångestframkallande när man börjar tänka på det,

hur mycket tid man slösar på otriviala saker egentligen, sådant som i 

slutändan inte har någon som helst betydelse.

Känns som att jag inte alls utnyttjat min tid till max på sistonde.

(Eg har jag nog gjort så mycket jag orka,men om man tänker i tid som verkligen betyder:)

Ändring på det planet, illa kvickt! Carpe diem, you know! :)


Igår hade jag iaf riktig kvalitetstid med några som betyder enormt för mig ;hästarna och en av mina

bästa vänner..<3

Underbart!

Solsken,fågelkvitter och sitta på ryggen på en häst..eufori.

Nog för att min häst gick omkull (tappade en sko och blankis), med mig på ryggen,(inte helt men nästan) och stiglädret i min väns

sadel gick av och att hästarna tog en spontan galopp, men fantastiskt ändå :D


Nåja, nu ska jag försöka fixa till mina vilda lockar och göra mig klar för denna dag.


Ha en underbar dag alla, gör något som i slutändan räknas, gör någon annan glad :)


Puss puss fra meg!


 

Min aussietik och hennes amstaffpompis från förra sommaren :)






Av karolina - 13 mars 2015 14:25

Halloj!


Fredag och inte vilken som helst utan den trettonde..

Tyckte det var det alldeles nyss..:/

Jaja, hur som helst.

En seeeg dag idag, fortfarande huvudvärk (får spänningshuvudvärk som övergår i migrän) i

perioder,vilket i sig leder till att mitt humör som sagt inte är så gott.. (pricken över i:et är

väl att jag är ganska "hetlevrad" ändå, finska och allt.. :) Hehe

Jag vet iaf om det själv och är jag "snäsig" eller "bitsk" så brukar jag iaf be om ursäkt relativt omgående!

Jag antar att det också är en del i att vara en "Hsp"-person.

En person som är/har Hsp innebär att man är extra känslig kan man säga, eller som det korrekt uttalas ; hög sensitiv person.

Jag är en sådan person.

Blir jag glad så blir jag så glad att jag håller på att spricka, blir jag ledsen eller sårad rasar i princip min värld och blir svart,har svårt för att ta kritik (oftast!) beroende lite på vem den kommer ifrån,kärlek är så svårt att beskriva..

Det jag älskar eller håller kärt är för mig heligt! Jag skulle skydda det/dem med mitt liv, göra allt för dem/det!

Det kanske inte låter så konstigt, det kanske de flesta skulle men för mig är det så extremt..hehe

"Hela" jag älskar. Med hjärta, själ och hela mitt väsen. 

De som blir "utsatta" för min kärlek kan nog tycka att jag är redigt konstig! Haha

Jag har iaf hjärtat på rätt ställe.. vill jag tro iaf :)

Finns hur mycket som helst jag skulle kunna skriva om känslor och vad de kan framkalla, både på gott och ont!

Med risk att det blir ett giganstiskt flum utan början och slut så får det bli i episoder :P


Jag ska avrunda detta redan flummiga stycke och vila mitt huvud lite!


Ha en fantastisk fredag alla!


Pussiar från moi!



#spotify #hsp 


(Detta är ungefär vad jag känner just nu)

Av karolina - 12 mars 2015 18:12

God eftermiddag.

Nu är det andra gången jag ger mig på att skriva detta inlägg. Morr.
Jag är inte på världens bästa humör just nu..
Haft en väldigt produktiv dag idag så som pricken över iet så fick jag naturligtvis huvudvärk..
Tröttsamt, speciellt då det finns massor som skulle behövas göras.
Har varit ute med smulan idag, en kortis då jag försöker få henne att förstå att hon inte kommer att dö bara för att hon får gå ensam någon gång.
Hon är så rolig denna hästen.
Het som tusan men snäll, och idéer till tusen har hon :)
Har hållt på med henne i ca tre månader nu, och hon har gjort fantastiska framsteg.
I början gick det inte att få henne i galopp utan att hon slog, nu är det så att jag inte ens behöver säga det åt henne, hon vet ändå.. Duktiga tjejen.
Hästar växer jag inte ifrån, hur gammal jag än blir :)

Nog nu, ska lägga mig och blunda en stund och hoppas att huvudvärken försvinner.

Ha en trevlig kväll alla!

Puss från mig!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästis!


Ovido - Quiz & Flashcards